Technische documentatie voor Beutech Kunststoffen & Bewerking

Logo Beutech Kunststoffen & BewerkingLogo-De-Haas-Marketing-Sales-Support.png

Technische documentaties is een specialiteit van De Haas Marketing & Sales Support. Veel bedrijven in het MKB worstelen met het uitgeven technische documentaties. Het is ook geen gemakkelijke opgave: een vaak diepgaand technisch verhaal volledig en helder neer te zetten. Door me goed in de materie te verdiepen en het vermogen om de essentie van een product of systeem te visualiseren, krijg ik snel een concept gereed waar mensen met een technische achtergrond de voor hun belangrijke informatie terugvinden, waarin ik als tekstschrijver achter sta, en waar eindgebruikers die compleet onbekend met het product of systeem direct mee aan slag kunnen. Aan de hand van zo’n concept pak ik snel door, zet de laatste puntjes op de i, zorg dat het verhaal een logisch verloop heeft en dat alle afbeeldingen dit verhaal ondersteunen en verduidelijken. Met deze werkwijze heb ik een flink aantal technische documentaties voor diverse opdrachtgevers in een kort tijdsbestek gerealiseerd.

Voor Beutech Kunststoffen & Bewerking produceerde ik de technische documentatie over hun PE inspectieput met bolle bodem KOMO. Een uitdagend en leuk project waarin een aantal disciplines binnen het bedrijf samen kwamen en binnen een paar weken de klus klaarden. Dat is een recordtijd voor het realiseren van een technische documentatie! Een prestatie waar het projectteam met recht trots op kan zijn. Dit is eveneens de eerste technische documentatie die Beutech uitbrengt, dus naast het schrijven van teksten,  het verzamelen en bewerken van beeldmateriaal moesten er ook een ontwerp en stramien ontwikkeld worden, uiteraard passend in de huisstijl. Na twee ontwerprondes lag dit stramien op tafel, waar de klant erg tevreden mee is.

Henk Wierenga, Adjunct Directeur Beutech Kunststoffen en Bewerking: “We wilden dat onze klanten direct kunnen zien dat dit een ander type document is dan ze tot nu toe van ons kenden. Deze documentatie gaat namelijk veel meer de diepte in. Het moest er dus aantrekkelijk uitzien, opvallen binnen onze huidige range aan documentatie zonder onze identiteit geweld aan te doen. De Haas Marketing & Sales Support heeft deze creatieve uitdaging met vlag en wimpel volbracht.”

Comments are closed.