Marketing support voor het midden- en kleinbedrijf

U heeft een goed product of een goede dienst. Maar hoe zet u dat nou in de markt? Waar kunnen uw toekomstige klanten uw product of dienst kopen? En hoeveel moeten ze ervoor betalen? Wie zijn uw klanten eigenlijk? En misschien wel het belangrijkste: hoe komen ze dit soort dingen te weten? De antwoorden op dit soort vragen vormen de basis van een marketing plan. Aan de hand van dit plan zet u uw product op de markt en bent u een grote stap dichter bij succesvol ondernemen. Een goed marketing plan is altijd gebaseerd op een stuk gedegen marktonderzoek en analyse. Denk hierbij vooral aan doelgroep analyse (wie zijn uw klanten, waar kan ik ze bereiken, wat zijn hun gewoontes, welke leeftijdscategorie vallen ze in, etc.) en concurrentie analyses.

Heeft u al een marketing plan? Gefeliciteerd! Tijd om het uit te voeren, nietwaar? Kijk dan vooral nog even goed naar de “P” van “Promotie”. Met andere woorden; heeft u ook een goed Marketing Communicatieplan opgesteld? Essentieel, want heel simpel gezegd: als uw doelgroep niet weet dat uw product of dienst er is, kopen ze het ook niet.

De Haas Marketing & Sales Support kan u in het volledige Marketing traject ondersteunen. Van het schrijven van een compleet marketing plan, tot het beoordelen van een bestaand plan, of het helpen met de uitvoering van een klein aspect uit een marketing communicatieplan, het kan allemaal. Eén van mijn specialiteiten is het maken van een vertaalslag van marketing naar sales en het realiseren van samenwerking en synergie tussen deze twee disciplines. Want een goed plan is mooi, maar het moet zich uiteindelijk wel in klinkende verkoopcijfers bewijzen.

Categories: Marketing

Comments are closed.